BR test lampáčov 15.7.2014
Malý komentár .:)
Caute vsetci traja chrobaci..:) tak som rad ze sa podarilo Martinovy uvolnit z domu a mohli sme trochu pohrat a poskusat a pokecat....Ten konstrukter sa vola Peter Kvackaj a ze vraj robi tie zosilnovace aj do zahranicia aj ked neviem ci s tym dizajnom co mam doma ja lebo aj Martin sa celkom zabavil ze tam dal co nasiel v garazi..:)) Ale tak zvuk tych pristrojov bol podla mna celkom zaujimavy tie GU50 ma na zaciatku dost oslovili takou pevnostou a zaroven zivostou a dynamikou a pri niektorych nahravkach to bolo velmi zaujimave len tam chybala taka vacsia prirodzenost a napr ludske hlasy nemali tu spravnu analogovost a zivocisnost..Ten s tymi KT88 uz bol na tom velmi dobre po vsetkych strankach a na to ze to malo trafaky len INDEL tak klobuk dole co sa tyka detailnosti stredov a celkoveho prejavu bolo to myslim velmi daleko velmi pekne napriklad rozlisil violy a husle v orchestri ale malo to vykon len 2x15W a tam sa to asi prejavilo lebo sme hrali celkom dost nahlas...Ono to ani nebolo velmi pocut az ked sme prehodili Martinov vynikajuci stroj tam to bolo zrejme ze ten vykon tam chyba...martinov EL34 kac hral urcite najvacsie nastroje s peknou az trocha medovou farbou co bolo pocut hned po prehodeni ze to vsetko zvlada lavou zadnou co sa tyka dynamiky a proste poslal do repro to co mu poslal cd prehravac len to trosku zjemnil a dal tomu vela muzikalnosti a aj bohuzial pre moju miestnost basov kedze sa to islo pocutelne hlbsie hned sa ozval mod miestnosti....Ono dost ma to teraz chytilo a potvrdil som si ze bez elektroniek to pre mna asi nejde..Martin spominal ze Peto ma este nejake elektronkace postavene tak by som bol vdacny keby sa dal nejaky pozicat aby som este nieco vyskusal...Ono dost ma zaujimaju triody a aj Martinovy som ukazoval jeden s 845 triodami ale tak to neviem aku by to malo zivotnost a spotrebu lebo to svieti ako slniecko co som videl...Ved pokecame ked sa stretneme a uz sa tesim na worshopu tt....



Ahojte vospolok audiofilsky,

tak včera 16.7. som bol účastník menšej ale na program bohatej akcie v
malebnom prostredí breznianskeho sýdliska obklopeného romantickou
krajinkou, poliami, domčekmi, v dialke sa črtajucimi štítmi Nízkych
Tatier, atď. atď.:))
Ale k veci. Po rýchlom zorganizovaní sme sa teda včera s Peťom Š. stretli,
aby sme potestovali nejaké tie zosilovače, príp. reprokáble a aby sme
prípadne našli tú najlepšiu kombináciu, ktorá bude lahodiť Peťovým
nárokom. Ja som bol osobne veľmi zvedavý, ako budú Peťove bedničky hrať s
mojim lampáčom PPP035, ale aj ako bude moj lampáč zvukovo stáť oproti
konkurencii. Porovnávali sme iba elektronkové zosilovače, na samotného
Marantza už neostal čas, a ja som si večer uvedomil, že som vlastne
nepočul ťo hlavné. Vobec sme nemali zapojený zosilovač Marantz s Aurumami.
Takže testovali sme dva zosilovače z dielne breznianskeho konštruktéra
elektronkových zosilovačov( meno doplní Peťo). NEviem presne o aké sa
jednalo zapojenia, ale podľa použitých výstupákov INDEL TGL 20/003
predpokladám, že sa jedná o jednočinné zapojenia, prvé paralelne 2x GU-50 a druhé 1xKT-88. Zapojenia boli vyladené na maximum v rámci možností autora zapojení, vo vnútri boli použité napr. ruské zelené PIO kondíky.
Osobne ma zaujali elektronky GU-50, zaujímavý trochu exotický dizajn. A najlepšie je, že tie elky sa daju upiť za 3?/ks. S INDEL vystupákom by sa
z toho dal postaviť nízkonákladový hajend, len treba nájsť tú správnu schému.:) Peťo F., čo si o tom myslíš, neláka Ťa to?
No a tretí zoslovač na porovnanie bol moj PPP-035.Keď som prišiel k Peťovi, zosilovač s GU-50 sa už pekne žhavil, takže sme mohli hned aj počúvať, čo z toho lezie. Prvý dojem bol trochu rozpačitý, u
Peťa je úplne iná akustika ako u mňa a charakter Aurum Cantus bedničiek je zvukovo tiež odlišný oproti mojim Scan-Speakom. Zvuk bol plný detailov,
ale chýbala mu kompaktnosť a taký ten pevný základ. Farba ľudských hlasov nebola v porovani s ďaľšími dvoma tak reálna, zvuk bol celkovo taký dosť
tvrdý ataký chladný. Ale zase bolo to zvukovo také zaujímavé, živé.Druhý v poradí bol lampáč s KT-88. To už bola úplne iná liga. Zvuk sa
trochu usadil, hlasy oveľa reálnejšie, prítomnješie, stredy dostali farbu. Tu sme už aj prehodili Peťov repro káblik(Peťo doplní názov), za XLO 650
tuším, taký zelený. Dnes sa predáva asi ako HT-6. Tu bolo počuť, ako veľmi môže reprokábel zmeniť výsledný zvuk. To už sa začalo nápadne podobať
zvuku, ktorý ja mám rád.:) Počúvanie ma už začalo baviť.Tretí v poradí nastúpil PPP-035. Tu sme už nechali tiež kábel XLO. A to už
bol mne doverne známy sound. Kompaktnosť zvuk bola asi najlepšia, zvuk mal pevný základ, hlasy reálne zafarbené, hudba mala rytmus, dynamiku. Oproti
lampáču s KT-88 bolo cítiť nárast výkonu, zosilňovaču nedochádzal dych, čo bolo pri vyšších hlasitostiach na KT-88 poznať.Hudobná scéna bola prehľadnejšia, hlavne pri komplikovanjších náhrávkach(Béla Fleck). Ale> zase orpoti KT-88 sme si všimli miernu stratu detailu, trochu akoby mi niečo v tom zvuku chýbalo, po tom predchádzajucom bol už asi až príliš
temný a trochu mu chýbala iskra. Možno by pomohla výmena elektroniek ECC81. Mám tam špeciály Mullard M8162, možno výmena za dynamické trošku
ostrejšie RFT by pomohla, prípadne zmena reprokábla? Budem to ešte vyladovať na mojich monoblokoch, ked budú hotové, aj ked samozrejme mám
úplne iné bedne aj celý aparát. Mrzí ma že som si nezobral poriadny foťák ale len mobil, fotky nahodím na
web tak potom si ich pozrite, dám vedieť, ked tam budú.A hlavne ma mrzí, že sme neodskušali toho Marantza. Ina bolo u Peťa super,
pohostil ma výbornou pikantnou grilovanou klbáskou, ja som mal príležitosť počuť zaujímavé lampáče a porovnať si ich no a super strávený podvečer s našim koníčkom. Fakt škoda, že si Jaro nemohol prísť, prišiel by si si na
svoje. A ešte jedna vec ma napadla, aj sme to spolu preberali na odchode. Peťo, tá akustika bude u teba naozaj veľa robiť. Ten basový hrb na tých odhadom
40Hz a následný prepad 50Hz a vyššie , možno práve pre to Tvoje biele perly minule u Teba tak neexcelovali ako u Jara. Ten bas mi tam chýbal, u
Jara to hralo vyrovanejšie, bol tam ten rytmický základ. Musím končiť, majte sa pekne a píšte.:)

Martin