MB Quart-1000

Reprosústavy MB Quart 1000 sa ku mne dostali na repas spolu s MB Quart 490MCS, takže som si mohol naraz porovnať rozdiely v prevedení jednotlivých konštrukcií reprosústav od jedného výrobcu. Taktiež som si reprosústavy trochu popočúval a porovnal. Rukopis výhybky a aj zvuk ktorý reprosústavy vyludzovali nezaprel jedného autora. Obe bedničky sú výborné hlavne pri večernom tichom posluchu, kde ich špecifické ladenie spôsobuje, že zvuk je dobre prekreslený, čitateľný, detailný avšak bez nervozity či agresivity. Pri vyššej hlasitosti sa však začnu prejavovať výhody 3-pásmových reprosústav, zvuk má pevnejší základ, nič sa nezlieva, aj zložitá symfonická hudba je sále počúvateľná. Očakával som zahuhlaný bas bez prekreslenia a dieru na stredoch s agresívnymi výškami a toto sa určite nestalo. Prekvapila ma čitateľnosť jednotlivých nástrojov v orchestri a pomerne nenápadný bas, pevný a kontúrny. Menšiu výhradu mám k návrhu výškovej časti výhybky. Výškový reproduktor nie je vôbec utlmený, čo znamená že hrá trochu na hranici svojich možností a občas už je to aj počuť. Konštruktér to zachraňuje vyššou strmosťou výhybky, ale možno by to už chcelo reproduktor na takéto zaťaženie lepšie stavaný. Ale toto nie je nič dramatické a celkový dojem z týchto reprosústav je výborný, investícia do týchto reprosústav a repase výhybky stála určite za to.

Na reprosústavách boli vo výhybke vymenené všetky bipolárne kondenzátory za kvalitné ale zaplatiteľné fóliové polypropylénové Jantzen audio cross-cap, vo výškovej časti som pôvodné MKT kondenzátory vymenil tiež za Jantzen cross-cap a standard Z-cap. Feritovú tlmivku v strednom pásme som vymenil za vzduchovú s nízkym Rdc.. Bipolárne kondenzátory mali už značné odchýlky od menovitých kapacít, napr. kondenzátor 68uF mal až 92uF. Pootvorení reprosústav som videl v priamom prenose ako vyzerá klasický molitan po polčase rozpadu. Po dotyku sa mi doslova mrvil pod rukami pričom tie omrvinky boli aj celkom slušne lepivé a zle sa čistili. Našťastie molitanu bolo dnu iba minimálne a tlmenie bolo riešené hlavne polyesterovým rúnom. Na reprosústavách som ešte vymenil povodnu kabeláž za káble Supra a konektory na termináloch za pozlátene W&M audio.